شورای همآهنگی به منظور انتقال مسالمت آمیز قدرت به طالبان ایجاد شد.

این مطلب را با دوستان تان شریک سازید

ز سوی دیگر براساس تازه‌ترین گزارش‌ها از افغانستان و در پی خروج آقای غنی و تعدادی دیگر از مقامات مسئول از این کشور گزارش شده است که عبدالله عبدالله رئیس شواری عالی مصالحه ملی، گلبدین حکمتیار رئیس حزب اسلامی افغانستان و حامد کرزی رئیس جمهور پیشین کشور، یک شورای هماهنگی با هدف صلح و انتقال مسالمت آمیز قدرت تشکیل داد‌ه‌اند.

به گفته همین گزارش‌ها این شورا از نیروهای امنیتی حکومت و نیروهای امنیتی تحریک اسلامی طالبان میخواهد با حفظ خویشتنداری جلو درگیری‌ها، هرج و مرج و تحریکات افراد غیرمسئول و غیرمرتبط را قاطعانه بگیرند.

ایران نیز از تشکیل این شورا حمایت کرده است و آن را زمینه‌ساز صلح و گفتگو و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت خوانده است.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در توییتی گفته است که “خشونت و جنگ، همانند اشغال، هیچگاه راه فیصله مشکلات افغانستان نبوده‌ و نخواهد بود. ابتکار برادران در شورای هماهنگی و دیگر رهبران افغانستان می‌تواند زمینه‌ساز گفتگو و انتقال مسالمت‌آمیز به صلح پایدار باشد. جمهوری اسلامی ایران به کوشش خود برای مصالحه در افغانستان ادامه می‌دهد.”

بیانیه طالبان در مورد ضرورت ورود” جنگجویانش به کابل

در همین حال طالبان با نشر در اعلامیه تازه‌ای گفته است که در حال حاضر گزارش‌هایی مبنی بر تخلیه حوزه‌های امنیتی در کابل، دریافت کرده و اینکه پلیس قادر به تأمین امنیت ، وزارت‌ها نیست و نیروهای امنیتی دولتی “فرار کرده‌اند”.

در این اعلامیه آمده که “امارت اسلامی به نیروهای خود دستور داد تا وارد مناطق کابل شوند که دشمن از آنجا رفته و مناطقی خطر سرقت وجود دارد.”

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز گفته که “مردم نگران نباشند”.

ساعتی پیش نیز سهیل شاهین ، مذاکره کننده طالبان در تماسی با یلدا حکیم خبرنگار بی‌بی‌سی گفت که به مردم کابل “اطمینان” می‌دهد که جان آنها در “امان” است .

او گفت: “ما به مردم در افغانستان ، به ویژه در شهر کابل اطمینان می‌دهیم که اموال و جان آنها در امان است هیچ انتقامی از هیچ کسی در کار نخواهد بود.” ما خدمتگزار مردم و این کشور هستیم. “

همزمان عبدالستار میرزکوال، سرپرست وزارت کشور (داخله) افغانستان در ویدیوی کوتاهی به رسانه‌ها گفت که وزارت داخله منع رفت و آمد از ساعت ۹ شب در کابل برقرار کرده است و هرکسی که پس از این ساعت در شهر دیده شود با او مانند “دزد و چپاولگر” برخورد می‌شود.

هیات افغانستان
توضیح تصویر،براساس گزارش‌ها و همزمان با ادامه بحران افغانستان، سفارت پاکستان در کابل می‌گوید که هیاتی از مقام‌های دولتی و چهره‌های سیاسی افغانستان به اسلام آباد رسیده‌اند

این تحولات در حالی رخ داده است که ساعتی پیش و همزمان با ادامه بحران افغانستان، سفارت پاکستان در کابل اعلام کرد که هیاتی از مقام‌های دولتی و چهره‌های سیاسی افغانستان به اسلام آباد رسیده‌اند.

در عکس‌هایی که سفارت پاکستان نشر کرده، میررحمان رحمانی، رئیس مجلس نمایندگان، محمد یونس قانونی، معاون پیشین رئیس جمهور، احمد ضیا مسعود، معاون پیشین رئیس جمهور، معاون پیشین رئیس جمهور، محمد کریم خلیلی، رهبر حزب وحدت، محمد محقق، رهبر حزب وحدت مردم افغانستان، احمد ولی مسعود، رئیس بنیاد شهید مسعود دیده می‌شوند.

سفارت پاکستان گفته که آنها برای دیدار “سه روزه” در مورد صلح و ثبات افغانستان به پاکستان رفته‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *