رئیس جمهور آفریقای جنوبی می‌گوید شورش‌ها از پیش طراحی شده بودند

سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی می‌گوید که شورش‌ها و خشونت‌های یک هفته اخیر از پیش برنامه ریزی شده بوده و آن را حمله به دموکراسی خواند.

این مطلب را با دوستان تان شریک سازید

سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی می‌گوید که شورش‌ها و خشونت‌های یک هفته اخیر از پیش برنامه ریزی شده بوده و آن را حمله به دموکراسی خواند.

شورش‌‌ها در آفریقای جنوبی پس از آن شروع شد که جیکوب زوما، رئیس جمهور پیشین این کشور به زندان افتاد.

به گفته مقامات دولتی، تعداد کشته‌ها از ۱۰۰ نفر در روز پنجشنبه به ۲۱۲ نفر رسیده است.

پس از چندین روز غارت گسترده مواد غذایی در فروشگاه‌ها که منجر به کمبود آن شده، در حال حاضر افسران پلیس به نگهبانی از محموله‌های مواد غذایی روی آورده‌اند.

به گفته یکی از شهرداران محلی حدودا ۱ میلیارد دلار در منطقه کوازولو-ناتال به سرقت رفته و حداقل ۸۰۰ فروشگاه غارت شده است.

آقای رامافوسا در بازدید از کوازولو-ناتال که جیکوب زوما، رئیس جمهور پیشین اهل آنجاست، گفت که “کاملا واضح است که همه این حوادث و ناآرامی‌ها و غارت‌ها با برنامه‌ریزی و هماهنگ شده بوده است”.

شورش در آفریقای جنوبی
توضیح تصویر،نیروهای پلیس اقدام به حفاظت از محموله‌های کالاهای اساسی کرده‌اند

رئیس جمهور آفریقای جنوبی می‌گوید که هدف از این شورش‌ها دزدیدن دموکراسی این کشور بوده است.

او در جمع هواداران حزب خودش گفت که تحریک‌کنندگان شناسایی شده‌اند اما جزییات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد و به خبرنگاران گفت که “ما به دنبال آنان خواهیم رفت”.

در کوازولو-ناتال، بسیاری از مردم در صف دریافت مواد غذایی ایستاده‌اند و برخی از آنها از صبح زود به منظور تهیه چند کالا در صف هستند.

برخی از این افراد به بی بی سی گفته‌اند که آنها نگران تهیه غذا برای خانواده‌های خود هستند.

به گفته یکی مسئولان ایالت کوازولو-ناتال یک هفته ناآرامی در این ایالت باعث تخریب یا مسدود شدن جاده‌ها توسط شورشیان شده و دولت در تلاش است تا غذا و مواد مورد نیاز را به مردم برساند.

او گفت که ارتش برای محافظت از نقاط حساس اعزام شده و پلیس هم مسئول حفاظت از محموله‌های اکسیژن، دارو و سایر کالای اساسی شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *