قرارداد تاسیس ۶ کارخانه صنعتی با ارزش ۳۵۰ میلیون دلار در کابل امضا شد

این مطلب را با دوستان تان شریک سازید

قرارداد تاسیس ۶ کارخانه صنعتی با ارزش سرمایه‌گذاری مجموعی ۳۵۰ میلیون دلار آمریکایی امروز در کابل میان دولت افغانستان و شرکت بین‌المللی ‘الکوزی گروپ’ امضا شد.

بر اساس خبرنامه منتشر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری افغانستان، این قرارداد در ارگ و در حضور اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان به امضا رسیده است.

در این خبرنامه از اکلیل حکیمی، وزیر مالیه/دارایی افغانستان نقل شده است که براساس درخواست شرکت الکوزی و موافقت کابینه و مجلس نمایندگان افغانستان، امروز قرارداد اعطای ۱۴۴ جریب زمین میان نمایندگان اداره‌های مستقل اراضی، هوانوردی ملکی (مالک زمین) و عبدالرحمن الکوزی، رئیس شرکت الکوزی به امضا رسید.

به گفته وزیر مالیه افغانستان شرکت بین‌المللی الکوزی متعهد شده برای ایجاد کارخانه‌های انتشارات، تولید دستمال کاغذی، کارتن‌سازی و تولید مواد خوراکی ۳۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند.

او گفته است براساس برآوردهای فعلی انتظار می‌ورد این کارخانه‌ها برای حدود ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و برای ۱۰ هزار نفر دیگر به صورت غیر مستقیم زمینه کار فراهم کند.

کاخ ریاست جمهوری افغانستان در این خبرنامه چارچوب زمانی برای آغاز کار ساختن این کارخانه‌ها ارائه نکرده است.

وزیر مالیه افغانستان همچنین گفته است که این شرکت متعهد شده تا برای اداره هوانوردی افغانستان، اکادمی آموزشی را به ارزش ۵ میلیون دلار بسازد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *