فعالان مدنی افغان: مسئولین سهل‌انگاری در حفظ امنیت نفرات پلیس را محاکمه کنید

این مطلب را با دوستان تان شریک سازید

یکی از خواستهای معترضان این بود که دولت باید در روند بررسی پرونده افراد سهل انگار نمایندگان جامعه مدنی را شامل کند

شماری از فعالان مدنی با تجمع در پارک شهر نو، در مرکز کابل از حکومت وحدت ملی افغانستان خواستند بدون هیچ گونه تعللی مسئولین امنیتی را که در حفظ امنیت دانش آموخته‌گان پلیس هنگام انتقال از میدان وردک به کابل سهل انگاری کردند، در هر موقفی که باشند، شناسایی و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی کند.

وزارت امور داخله/کشور افغانستان چند روز قبل

اعلام‌کرد که ۱۰ نفر از مقام‌های بلند‌پایه پلیس این کشور پس از اعلام نتیجه تحقیقات درباره حملات انتحاری روز پنجشنبه ۱۰سرطان/ تیر در غرب کابل، پایتخت، به حالت تعلیق در آمده‌اند.

در این حمله، دو حمله کننده انتحاری نیروهای پلیس را که از مرکز آموزش پلیس در ولایت میدان‌وردک با ۵ اتوبوس عازم کابل بودند، در مسیر حرکت آنان هدف حمله قرار دادند. در این حمله انتحاری، ۳۲ نفر کشته و ۷۹ نفر دیگر زخمی شدند.

این افراد تهدید کردند که تا زمان بر آورده نشدن خواست شان به تحصن نامحدود ادامه خواهند داد

شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی امروز که شمار آنان به چند ده نفر می‌رسید از دولت خواستند به منظور رفع سوء ظن میان مردم و دولت افغانستان، نهادهای جامعه مدنی نیز درروند بررسی اینگونه حوادث سهیم شوند. معترضان همچنین خواستار اعلام نتایج کار کمیسیون‌های تحقیق پیرامون حمله‌های سازمان یافته شدند.

از دیگر خواست‌های شرکت کنندگان در این تجمع شناشایی افرادی بوده است که، به گفته آنان، به شکل ستون پنجم در بدنه دولت کار می‌کنند.

معترضان از دولت افغانستان خواستند که شرایط بهتر زیستن و حراست از جان، مال و ارزش‌های انسانی را برای شهروندان این کشور فراهم کند.

شرکت کنندگان در تجمع امروز همچنین از دولت خواستند که با هرگونه سهل انگاری در تامین امنیت برخورد کند و اقدامات جدی امنیتی را روی دست گیرد.

معترضان با برپایی خیمه و تحصن در آن، هشدار دادند تا زمانی که دولت افغانستان به خواست‌های آنان توجه نکند به این تحصن ادامه خواهند داد.

در پی حمله خونین به کاروان نفرات پلیس، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستانريال به وزارت داخله دستور داد تا چگونگی “روند انتقال دانش‌آموختگان مرکز آموزش پلیس در میدان وردک به کابل بررسی شود و در صورت هرگونه سهل‌انگاری اقدامات تعقیبی صورت گیرد.”

این تحصن از صبح امروز در پارک شهر نو کابل آغاز شد

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *